Honda PCX 125

De nieuwe PCX125 is klaar. Laat ons eerst de filosofie erachter even verduidelijken, en waarom het al meer dan een decenium lang een van Europa's favoriete scooters is. Persoonlijk comfort met de X-factor - de PCX-factor - ervaar je dankzij de rijhouding, de bagageruimte onder het zadel (ruim genoeg voor een integraalhelm) en een allround hoogwaardige kwaliteit. Wachten op een dure taxi of het openbaar vervoer behoort tot het verleden. Eén druk op de startknop en je bent onderweg. De slanke, wendbare en compacte scooter wurmt zich vlot door stadsverkeer en brengt je tijdig en stijlvol op je bestemming.

Prijs en kleuren van de Monkey

PEARL JASMINE WHITE
Prijs vanaf  € 3.798,- inclusief kosten rijklaar maken
CANDY LUSTER RED
Prijs vanaf  € 3.798,- inclusief kosten rijklaar maken
MAT GALAXY BLACK METALLIC
Prijs vanaf  € 3.798,- inclusief kosten rijklaar maken
COSMO SILVER METALLIC
Prijs vanaf  € 3.798,- inclusief kosten rijklaar maken

Leverbaar in 4 kleuren

Aantrekkelijk digitaal display

De nieuwe centrale breedbeeld lay-out van het display geeft alle nodige informatie netjes en precies weer. Het centrale LCD-scherm toont je de snelheid en ook een tripteller, kilometerteller, benzinemeter, gemiddeld brandstofverbruik en start-stopindicator zijn zichtbaar.

Krachtigere eSP+ watergekoelde SOHC-motor



De nieuwe motor zorgt voor een snellere acceleratie vanuit stilstand en tijdens het rijden, en voor een hogere topsnelheid. De ACG-generator, start-stoptechnologie en EURO5-compatibiliteit maken het blok ook properder.

Volledige LED-verlichting

In een drukke stad loont het om te zien en gezien te worden, zowel 's nachts als overdag. De volledige premium LED-verlichting doet beiden. Het zorgt ervoor dat de de PCX125 opvalt dankzij het kenmerkende heldere licht vooraan.

Honda Selectable Torque Control (HSTC)



Het HSTC controleert en beheert ten allen tijde de grip op de achterbanden en geeft je het nodige vertrouwen om ook in natte weersomstandigheden de baan op te gaan. Indien gewenst kan je het HSTC uitschakelen.


 


 

Specificaties motor

Boring x slag (mm)
53.5 x 55.5mm
Brandstofsysteem
PGM-FI elektronische benzine injectie
Compressieverhouding
11.5:1
CO2 uitstoot
49 g/km
Cilinderinhoud (cm3)
125cc
Motortype
Vloeistofgekoelde eencilinder SOHC eSP+-motor, viertakt
Max. vermogen
9.2kW / 8,750tpm
Max. koppel
11.8Nm / 6,500tpm
Oliereservoir (Liters)
0.9 L
Startsysteem
Elektrisch
 

Velgen

Remmen voor
Hydraulische remschijf 220 mm met gecombineerde tweezuigerklauw
Remmen achter
130 mm trommelrem
Wielophanging voor
31 mm telescopische voorvorken, 89 mm veeruitslag
Wielophanging achter
Aluminium swingarm met dubbele ophanging, 95 mm veeruitslag
Banden voor
110/70-14M/C 50P
Banden achter
130/70-13M/C 63P
Velgen voor
14M/C x MT2.75, 5-spaaks aluminium
Velgen achter
14M/C x MT3.50, 5-spaaks aluminium

Afmetingen en gewicht

Accu (VAh)
12V/7AH (10H)
Balhoofdhoek
27°
Afmetingen (L×W×H) (mm)
1,935 x 740 x 1,105mm
Frame type
Duplexstalen buizenframe
Tankinhoud (liter)
8.1 L
Brandstofverbruik
2,10 l/100 km (47,6 km/l) - zonder start-stopfunctie
Grondspeling (mm)
135mm
Rijklaargewicht (kg)
130kg
Zithoogte (mm)
764mm
Naloop (mm)
80mm
Wielbasis (mm)
1,315mm

Transmissie

Koppeling
Automatische centrifugaalkoppeling, droog type
Eindoverbrenging
V-riem
Aantal versnellingen
V-Matic

INSTRUMENTEN EN ELECTRONICS


Koplamp
LED

Instrumenten
LCD
Achterlicht
LED