Kawasaki Ninja H2

De nieuwe Kawasaki Ninja H2 is de belichaming van Kawasaki’s passie voor prestaties, het streven naar technische superioriteit en het verlangen om de ultieme straatmotor te bouwen. De H2 is voorzien van een heuse supercharger, een mechanisch aangedreven compressor die volledig in eigen huis is ontwikkeld en gebouwd. De Ninja H2 maakt veel indruk op iedereen die oog heeft voor technologisch vakmanschap - en hij biedt de meest bloedstollende acceleratie van alle straatmotoren.

De H2 is er ook in Carbon uitvoering afgewerkt met een nieuwe variant van Kawasaki’s spiegeleffect zilverlak die zich kenmerkt door een matte nuance. Dit is dezelfde lak waarmee de nieuwe Ninja H2R is afgewerkt. 

KAWASAKI Ninja H2R

Gemaakt om het summum te vormen qua motorprestaties: De Ninja H2R is een geblazen motorisch meesterwerk. Gecreëerd met gebruikmaking van alle beschikbare technische divisies binnen de Kawasaki-groep. De Ninja H2R heeft een revolutionair motorblok met allesverpletterende prestaties, de hoogste kwaliteit componenten voor het
rijwielgedeelte en een hele reeks hoogwaardige details – alles tezamen vormt dit een nieuwe legende op twee wielen. Deze motor is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg. 

Built Beyond Belief

/Portals/2/EasyDNNRotator/5495/aubnqsg4.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5495/mpykruhc.jpg

Prijs en kleuren van de H2

Mirror Coated Spark Black
Prijs vanaf  € 31.900,- inclusief kosten rijklaar maken
De Kawasaki H2 Carbon
Mirror Coated Matte Spark Black

Prijs vanaf  € 34.900,- inclusief kosten rijklaar maken
De Kawasaki H2R
Mirror Coated Matte Spark Black
Prijs vanaf  € 55.400,- inclusief kosten rijklaar maken


 


 

Specificaties motor Ninja H2

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger

Cilinderinhoud (cm3)

998 cm³

Boring x Slag

76 x 55 mm

Compressieverhouding

8.5:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: 4 x Ø 50 mm met dubbele injectie

Ontsteking

Digitaal

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
Brandstofcapaciteit
17 liter
Rijklaar gewicht
238 kg

Frame & Afmetingen

Type frame

Trellis frame, hoogwaardig staal met achterbrug montageplaat

Spoor

103 mm

Veerweg voor

120 mm

Veerweg achter

135 mm

Band, voor

120/70ZR17M/C (58W)

Band, achter

200/55ZR17M/C (78W)

Stuurhoek links / rechts

27° / 27°

L x B x H

2.085 x 770 x 1.125 mm

Wielbasis

1.455 mm

Grondspeling

130 mm

Zithoogte

825 mm

 

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen

150,8 kW {205 PK} / 11.000 tpm

Maximum koppel

133,5 N•m {13,6 kgf•m} / 10.000 tpm

CO2 uitstoot

198 g/km

Maximum vermogen met RAM air

158,3 kW {215 PK} / 11.000 tpm

Transmissie

6 versnellingen, dog-ring

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Primaire overbrengingsverhouding

1.551 (76/49)
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend



Remmen en vering

Remmen, voor

Dubbele, semi-zwevende, 330 mm Brembo remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, Brembo M50 monobloc, tegenover liggend 4-zuigers

Remmen, achter

Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Brembo. Dubbele tegenover liggende zuigers

Vering, voor

43 mm omgekeerde voorvork met uitgaande- en compressiedemping, instelbare veervoorspanning en top-uit veren

Vering, achter

Nieuwe Uni-Trak met gasgevulde Öhlins TTX36 schokdemper, piggyback reservoir, compressiedemping, uitgaande demping, instelbare voorspanning en top-uit veren