Menu

KTM 1290 Super Duke R

De KTM 1290 SUPER DUKER neemt zeker geen blad voorde mond. Bot, bruut en extreem– er is niks tams aan. Met zijn vernieuwde ontwerp, de mega krachtige 1301 cm2-motor en uitzonderlijke rijeigenschappen hoef je THE BEAST alleen maar met hetzelfde respect te behandelen als je zelf behandeld zou willen worden. En in ruil daarvoor bezorgt hij je de rit van je leven.
De Rauwe V-twin-power in een hightech naked chassis gaat vergezeld van een verschijning die alle tegenstanders op de weg angst in boezemt. Onder het oppervlak gaat echter een geavanceerd elektronicapakket schuil waarmee je de KTM 1290 SUPER DUKE R zo gebruiksvriendelijk kunt maken als je wilt.
De keuze voor de KTM 1290 SUPER DUKE R is een zeer gedurfd en duidelijk statement. KTM PowerWear biedt een hele reeks aan functionele prestatie uitrustingsstukken die speciaal zijn ontwikkeld om op THE BEAST te rijden. Laat er geen twijfel bestaan over je extreme mentaliteit, je intenties en je verlangen naar compromisloze prestaties. Als je op het randje leeft, kies dan de juiste uitrusting om je veilig te voelen.

Prijs en kleuren van de 1290 Super Duke R

Wit
Prijs vanaf  € 19.799,-  inclusief kosten rijklaar maken
Zwart
Prijs vanaf  € 19.799,- inclusief kosten rijklaar maken

Leverbaar in 2 kleuren

/Portals/2/EasyDNNRotator/5866/twchdpp5.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5866/0zkom2t3.jpg






 

Motorblok

MOTORTYPE
Tweecilinder, viertakt, V 75°
CILINDERINHOUD
1.301 cm3
BORING / SLAG
108 / 71 mm
VERMOGEN
130 kW (177 pk) @ 9.750 tpm
KOPPEL
141 Nm @ 7.000 tpm
COMPRESSIEVERHOUDING
13,6:1
STARTER / ACCU
Elektrische starter / 12 V, 12 Ah
TRANSMISSIE
6 versnellingen
BRANDSTOFSYSTEEM
Keihin EFI (gasklephuis 56 mm)

KLEPPEN
Vierkleps DOHC
SMEERSYSTEEM
Druksmering met 3 Eaton-pompen
MOTOROLIE
Motorex, SAE 10W-50
PRIMAIRE OVERBRENGING
40:76
EINDAANDRIJVING
17:38
KOELING
Vloeistofgekoeld met water-/olie-warmtewisselaar
KOPPELING
PASC™ slipkoppeling, hydraulisch bediend
MOTORMANAGEMENT/ONTSTEKING
Keihin EMS met ride-by-wire, cruisecontrol en dubbele ontsteking
TRACTIECONTROLE
MTC (3-modi, uitschakelbaar, ‘Track’-modus optioneel)

Chassis

FRAME
Chroom-molybdeenstalen vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
SUBFRAME
Chroom-molybdeenstalen vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
STUUR
Aluminium, taps toelopend, Ø 28 / 22 mm
VOORVERING
WP-USD Ø 48 mm
ACHTERVERING
WP-monoschokdemper
VEERWEG VOOR / ACHTER
125 / 156 mm
VOORWIELREM
Twee radiaal gemonteerde Brembo Monoblock-vierzuigerremklauwen met remschijven Ø 320 mm
ACHTERWIELREM
Vast gemonteerde Brembo-tweezuigerremklauw met remschijf Ø 240 mm
ABS

Bosch 9.1MP tweekanaals (incl. supermoto-modus, uitschakelbaar)


WIELEN VOOR / ACHTER
Aluminium gietwielen 3,50 × 17" resp. 6,00 × 17"
BANDEN VOOR / ACHTER
120 / 70 ZR 17; 190 / 55 ZR 17
KETTING
DID 525 5/8 × 5/16"
UITLAATDEMPER
Roestvaststalen primaire demper en aluminium secundaire demper
BALHOOFDHOEK
65,1°
NALOOP
107 mm
WIELBASIS
1.482 mm ± 15 mm
BODEMVRIJHEID
141 mm
ZADELHOOGTE
835 mm
TANKINHOUD
Circa 18 liter / 3,5 liter reserve
DROOG GEWICHT
Circa 195 kg