Menu

KTM 690 Duke

In 1994 lanceerde de 620 DUKE de eerste aanval van KTM op de weg. Als eerste eencilinder van KTM groeide hij al snel uit tot een cultklassieker, die een rauw en radicaal concept combineerde met extreem plezier.
De hedendaagse KTM 690 DUKE is een geavanceerde, toonaangevende en hypermoderne machine met dezelfde rebelse houding als de originele DUKE.
‘s Werelds krachtigste eencilinder-productiemotorfiets bevindt zich weer eens op het scherpst van de snede. Lang leve de DUKE!

Prijs en kleur van de 690 Duke

Oranje
Prijs vanaf  € 10.399,-  inclusief kosten rijklaar maken


Leverbaar in 1 kleur

/Portals/2/EasyDNNRotator/5889/2imj1gxu.jpg






Motorblok

MOTORTYPE
Eencilinder, viertakt
CILINDERINHOUD
690 cm³
BORING / SLAG
105 / 80 mm
VERMOGEN
54 kW (73 pk) @ 8.000 tpm
KOPPEL
74 Nm @ 6.500 tpm
COMPRESSIEVERHOUDING
12,7:1
STARTER / ACCU
Elektrische starter / 12 V, 8,6 Ah
TRANSMISSIE
6 versnellingen
BRANDSTOFSYSTEEM
Keihin EFI (gasklephuis 50 mm)

KLEPPEN
Vierkleps OHC nokvolger inlaat / tuimelaar met glijvlak uitlaat
SMEERSYSTEEM
Druksmering met 2 oliepompen
MOTOROLIE
Motorex, Power Synth SAE 10W-50
PRIMAIRE OVERBRENGING
36:79
EINDAANDRIJVING
16:40
KOELING
Vloeistofgekoeld
KOPPELING
APTC™ slipkoppeling, hydraulisch bediend
MOTORMANAGEMENT / ONTSTEKING
Keihin EMS met ride-by-wire, dubbele ontsteking
TRACTIECONTROLE
TC (3 modi, uitschakelbaar, optioneel)

Chassis

FRAME
Chroom-molybdeenstalen vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
SUBFRAME
Aluminium, gepoedercoat
STUUR

Aluminium, taps toelopend, Ø 28/22 mm
VOORVERING
WP-USD Ø 43 mm
ACHTERVERING
WP-monoschokdemper met Pro-lever
VEERWEG VOOR / ACHTER
135 / 135 mm
VOORWIELREM
Radiaal gemonteerde Brembo-vierzuigerremklauw met remschijf Ø 320 mm
ACHTERWIELREM
Zwevende Brembo-eenzuigerremklauw met remschijf Ø 240 mm
ABS
Bosch 9M+ tweekanaals
(uitschakelbaar, supermoto-modus optioneel)



WIELEN VOOR / ACHTER
Aluminium gietwielen 3,50 × 17" resp. 5,00 × 17"
BANDEN VOOR / ACHTER
120/70 R 17; 160/60 R 17
KETTING
X-ring 5/8 × 1/4"
UITLAATDEMPER
Roestvaststalen primaire en secundaire demper
BALHOOFDHOEK
63,5°
NALOOP
-
WIELBASIS
1.466 ± 15 mm
BODEMVRIJHEID
192 mm
ZADELHOOGTE
835 mm
TANKINHOUD
Circa 14 liter / 3,2 liter reserve
DROOG GEWICHT
Circa 148,5 kg