Kawasaki Ninja H2 SX

Nooit eerder wist een motor zoveel prestaties en technologie te combineren met dagelijkse bruikbaarheid. De nieuwe Ninja H2 SX is volledig uniek in zijn klasse en biedt sensationele rijeigenschappen gecombineerd met Kawasaki's Supercharger technologie. Daarnaast lanceert Kawasaki een full-options Ninja H2 SX Special Edition, de meest geavanceerde Kawasaki ooit!

Het nieuwe vlaggenschip van Kawasaki beschikt over de nieuwste hightech applicaties en is standaard rondom voorzien van LED-verlichting. De rijder wordt bijgestaan door een legio aan  elektronische hulpmiddelen zoals het fameuze Kawasaki tractiecontrolesysteem (KTRC), wheelie control, Power Modes, instelbare motorremfunctie (KEBC), Cruise Control, ABS (KIBS) en de unieke Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). 

Kleuren en prijzen

Metallic Carbon Gray / Metallic Matte Carbon Gray
Prijs vanaf  € 21.799,- inclusief kosten rijklaar maken
Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black (SE)

Prijs vanaf  € 24.799,- inclusief kosten rijklaar maken
Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black / Emerald Blazed Green (SE +)
Prijs vanaf  € 28.599,- inclusief kosten rijklaar maken

tourer pakket voor de H2 SX

Dit pakket bestaat uit:

• Mono-key geïntegreerde zijkoffers met luxe binnentassen • tankpad • kneepads • GPS steun • handvatverwarmers • middenbok • wheelrims • engine guards
De prijs van dit pakket is € 1.499,-

PERFORMANCE PAKKET VOOR DE H2 SX

Dit pakket bestaat uit:
• Akrapovic uitlaat titanium • smoke windscherm • tankpad • kneepads • wheelrims
De prijs van dit pakket is € 999,-

tourer pakket H2 SX SE / SE +

Dit pakket bestaat uit:

• Mono-key geïntegreerde zijkoffers met luxe binnentassen • GPS steun • engine guards
De prijs van dit pakket is € 899,-

PERFORMANCE PAKKET H2 SX SE

 Dit pakket bestaat uit:
• Akrapovic uitlaat titanium • smoke windscherm  
De prijs van dit pakket is € 999,-

 

 

Leverbaar in 3 kleuren

/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/bp23zbdv.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/e3gyz0mc.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/xc4ejdhc.jpg

Voor 2019 gooit Kawasaki alle sluizen open met de introductie van de ultieme Ninja H2 SX SE+, de meest geavanceerde Kawasaki ooit met onder andere elektronische vering, Brembo Stylema remmen en TFT scherm met Smartphone connectiviteit! 

De ultramoderne KECS (Kawasaki Electronic control Suspension) is een real time adaptieve vering die zich aanpast aan elke rijsituatie voor een weergaloze handling. Het semi-actieve systeem past binnen een fractie van een seconde de demping van de voorvork en achterschokdemper aan voor maximale controle en comfort onder praktisch alle omstandigheden. 

Verder is de Ninja H2 SX SE+ is uitgerust met een TFT display met Smartphone connectiviteit. Hierdoor kan de motor via de nieuwe “Kawasaki Rideology” app gekoppeld worden aan een Smartphone en een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. Daarnaast is het mogelijk om via de app de instellingen van de KECS elektronische vering aan te passen, bijvoorbeeld wanneer er met een duopassier gereden gaat worden. 

De Ninja H2 SX SE+ is voorzien van de geroemde 998cc viercilinder krachtbron met Kawasaki’s unieke Supercharger technologie. Hierdoor biedt de motor niet alleen een indrukwekkend vermogen van 200 pk (210pk met het Ram Air) voor een sensationele rijervaring, maar de Kawasaki ingenieurs zijn er ook in geslaagd om het verbruik op een zeer laag niveau te houden. 

Om het indrukwekkende vermogen optimaal te kunnen controleren en benutten is de Ninja H2 SX SE+ is als enige in zijn range voorzien van geïntegreerde rijmodi, waarbij de Traction Control, Power Modes en elektronische vering naadloos met elkaar samenwerken. De rijder kan hierbij kiezen uit de modi Sport, Road, Rain en Manual. Dankzij de Dual-direction Kawasaki Quick Shifter kan er vliegensvlug en zonder te koppelen op- en teruggeschakeld worden. 

Aan de voorzijde is de Ninja H2 SX SE+ uitgerust met zeer hoogwaardige Brembo Stylema remklauwen. Deze zijn niet alleen lichter, maar zorgen ook voor een betere koeling en dus een constanter remgevoel, terwijl het hoogwaardige en lichtgewicht Trellis frame zorgt voor een perfecte stijfheid en handling.





Specificaties motor

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger

Cilinderinhoud (cm3)

998 cm³

Boring x Slag

76 x 55 mm

Compressieverhouding

11.2:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: 4 x Ø 40 mm met dubbele injectie

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
Brandstofcapaciteit
19 liter
Rijklaar gewicht
256 kg

Remmen en vering

Remmen, voor

Dubbele, semi-zwevende, 320 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, tegenover liggend 4-zuigers

Remmen, achter

Enkele 250 mm remschijf. Dubbele tegenover liggende zuigers

Vering, voor

43 mm omgekeerde voorvork met uitgaande- en compressiedemping, instelbare veervoorspanning en top-uit veren

Vering, achter

Nieuwe Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, piggyback reservoir, compressiedemping, uitgaande demping, instelbare voorspanning en top-uit veren



Frame & Afmetingen

Type frame

Trellis frame, hoogwaardig staal met achterbrug montageplaat

Spoor

103 mm

Veerweg voor

120 mm

Veerweg achter

139 mm

Band, voor

120/70ZR17M/C (58W)

Band, achter

190/55ZR17M/C (75W)

L x B x H

2.135 x 775 x 1.205 mm

Wielbasis

1.480 mm

Grondspeling

130 mm

Zithoogte

835 mm

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen

147,1 kW {200 PK} / 11.000 tpm

Maximum koppel

137,3 N•m {14 kgf•m} / 9.500 tpm

Brandstofverbruik

5,7 l/100 km

CO2 uitstoot

139 g/km

Transmissie

6 versnellingen, dog-ring

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Primaire overbrengingsverhouding

1.480 (74/50)

Koppeling

Natte multi-plaat koppeling, handbediend