Menu

Kawasaki Ninja H2 SX

Nooit eerder wist een motor zoveel prestaties en technologie te combineren met dagelijkse bruikbaarheid. De nieuwe Ninja H2 SX is volledig uniek in zijn klasse en biedt sensationele rijeigenschappen gecombineerd met Kawasaki's Supercharger technologie. Daarnaast lanceert Kawasaki een full-options Ninja H2 SX Special Edition, de meest geavanceerde Kawasaki ooit!

Het vlaggenschip van Kawasaki beschikt over de nieuwste hightech applicaties en is standaard rondom voorzien van LED-verlichting. De rijder wordt bijgestaan door een legio aan  elektronische hulpmiddelen zoals het fameuze Kawasaki tractiecontrolesysteem (KTRC), wheelie control, Power Modes, instelbare motorremfunctie (KEBC), Cruise Control, ABS (KIBS) en de unieke Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). 

Kleuren en prijzen

Emerald Blazed Green / Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
Prijs vanaf  nog niet bekend
Metallic Carbon Gray / Metallic Matte Carbon Gray (SE)

Prijs vanaf  nog niet bekend
Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black / Emerald Blazed Green (SE +)
Prijs vanaf  nog niet bekend inclusief kosten rijklaar maken

tourer pakket voor de H2 SX

Dit pakket bestaat uit:

• Mono-key geïntegreerde zijkoffers met luxe binnentassen • tankpad • kneepads • GPS steun • handvatverwarmers • middenbok • wheelrims • engine guards
De prijs van dit pakket is € 1.499,-

PERFORMANCE PAKKET VOOR DE H2 SX

Dit pakket bestaat uit:
• Akrapovic uitlaat titanium • smoke windscherm • tankpad • kneepads • wheelrims
De prijs van dit pakket is € 999,-

tourer pakket H2 SX SE / SE +

Dit pakket bestaat uit:

• Mono-key geïntegreerde zijkoffers met luxe binnentassen • GPS steun • engine guards
De prijs van dit pakket is € 899,-

PERFORMANCE PAKKET H2 SX SE

 Dit pakket bestaat uit:
• Akrapovic uitlaat titanium • smoke windscherm  
De prijs van dit pakket is € 999,-

 

 

Leverbaar in 3 kleuren

/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/azp0554k.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/d1rarg35.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5418/p1iakg0n.jpg

Het 998cc viercilinder motorblok met supercharger heeft een vermogen van 200 pk (210 pk met Ram Air) en een veelzijdig motorkarakter. Zo is er veel koppel beschikbaar in lage toeren en een intense acceleratie in hogere toeren. Met behulp van deze bijzondere technologie zijn de Kawasaki ingenieurs erin geslaagd om het verbruik op een zeer laag niveau te houden voor een motor van dit niveau.
Het uitzonderlijke motorblok wordt aangevuld door een net zo bijzonder lichtgewicht Trellis frame, speciaal ontworpen om op hoge snelheid stabiel en comfortabel bagage en een passagier mee te kunnen nemen. De zijkoffers van de H2 SX kennen geen snelheidslimiet. Het frame huist unieke geïntegreerde bevestigingspunten zo behoudt de motor zijn stroomlijn en uitstraling wanneer deze koffers niet zijn gemonteerd.
Aan boord van de motorfiets beschikt de rijder over de nieuwste hightech applicaties zoals het Kawasaki tractiecontrolesysteem (KTRC), Wheelie controle, Power modes, Instelbare motorrem (KEBC), Cruise Controle, bochten ABS (KIBS), Launch controlesysteem (KLCM) en de unieke Kawasaki Cornering Management functie (KCMF). Bovenop deze functies heeft de Ninja H2 SX SE nog een Kawasaki Quick Shifter (Up & Down), Full colour TFT display, LED bochtenverlichting en zelfherstellende lak. De Ninja H2 SX SE+ is de overtreffende trap. Deze ultieme uitvoering van de H2 SX range is uitgerust met Kawasaki Electronic Control Suspension (KECS) welke binnen 1 milliseconde de vering kan aanpassen aan de wegomstandigheden. De elektronische vering wordt aangevuld met Brembo Stylema remklauwen welke lichter zijn en beschikken over betere koeling en een nog constanter en beter remgevoel. Daarnaast beschikt de H2 SX SE+ over geïntegreerde rijmodi en smartphone connectiviteit.





Specificaties motor

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger

Cilinderinhoud (cm3)

998 cm³

Boring x Slag

76 x 55 mm

Compressieverhouding

11.2:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: 4 x Ø 40 mm met dubbele injectie

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
Brandstofcapaciteit
19 liter
Rijklaar gewicht
256 kg

Remmen en vering

Remmen, voor

Dubbele, semi-zwevende, 320 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, tegenover liggend 4-zuigers

Remmen, achter

Enkele 250 mm remschijf. Dubbele tegenover liggende zuigers

Vering, voor

43 mm omgekeerde voorvork met uitgaande- en compressiedemping, instelbare veervoorspanning en top-uit veren

Vering, achter

Nieuwe Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, piggyback reservoir, compressiedemping, uitgaande demping, instelbare voorspanning en top-uit veren



Frame & Afmetingen

Type frame

Trellis frame, hoogwaardig staal met achterbrug montageplaat

Spoor

103 mm

Veerweg voor

120 mm

Veerweg achter

139 mm

Band, voor

120/70ZR17M/C (58W)

Band, achter

190/55ZR17M/C (75W)

L x B x H

2.135 x 775 x 1.205 mm

Wielbasis

1.480 mm

Grondspeling

130 mm

Zithoogte

835 mm

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen

147,1 kW {200 PK} / 11.000 tpm

Maximum koppel

137,3 N•m {14 kgf•m} / 9.500 tpm

Brandstofverbruik

5,7 l/100 km

CO2 uitstoot

139 g/km

Transmissie

6 versnellingen, dog-ring

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Primaire overbrengingsverhouding

1.480 (74/50)

Koppeling

Natte multi-plaat koppeling, handbediend