Menu

Kawasaki Ninja ZX-10R KRT

De Kawasaki Superbike de Ninja ZX-10R krijgt in 2020 een nieuwe kleurstelling die in lijn ligt met de WorldSBK machine van Jonathan Rea, viervoudig wereldkampioen in de Superbike klasse. De Ninja ZX-10R blijft de meest geavanceerde Ninja ZX-10R ever.
Door de grenzen steeds verder te pushen is de Ninja ZX-10R geëvolueerd in een van de meest succesvolle superbikes.
Met de laatste evolutie is het vermogen van de 1000cc krachtbron gestegen naar 203pk met een betere verdeling van het vermogen over het gehele toerenbereik. Door motorcomponenten uit de racerij, zoals de klepbediening en de lichtgewicht krukas, klimt het blok sneller in toeren en zijn er hogere toerentallen mogelijk. 
Gekoppeld aan de standaard Kawasaki Quick Shifter KQS (up en down) zorgt dit voor sensationele acceleraties.
Voor wie dit niet voldoende is zijn er racenokkenassen en een volledig Akrapoviè uitlaatsysteem beschikbaar.
Het perfect uitgebalanceerde chassis wordt aangevuld met een hoogwaardige Showa Balance Free voorvork, Brembo M50 monobloc remklauwen en een uitgebreide range aan elektronische hulpmiddelen waaronder Kawasaki Cornering Management om zo een ultieme rijervaring en scherpe handling te creëren.  

Kawasaki Ninja ZX-10R SE

De 2020 Ninja ZX-10R SE is voorzien is van de zeer hoogstaande KECS elektronische Showa vering voor een weergaloze handling, zowel op het circuit als op de weg. Dit intelligente semi-actieve systeem past zelf binnen 0,001 seconde de demping van de hoogwaardige Showa voorvork en achter schokdemper aan voor maximale controle en vertrouwen onder praktisch alle omstandigheden. De schitterend gesmede lichtgewicht Marchesini wielen en de Kawasaki Quick Shifter KQS (up en down) maken van de Ninja ZX-10R SE de ultieme superbike onder alle omstandigheden.

De Ninja ZX-10R SE is voor 2020 leverbaar in de unieke zelfherstellende Metallic Carbon Gray / Neutron Silver / Lime Green kleurstelling die kleine krasje en slijtplekken zelf herstelt.

ZX-10R leverbaar in 2 uitvoeringen

/Portals/2/EasyDNNRotator/5508/ymnmnod2.jpg
/Portals/2/EasyDNNRotator/5508/r2ltwj2e.jpg

Performance pakket

Voor de 2020 Ninja ZX-10R en ZX-10R SE is er het Performance pakket, bestaande uit een WorldSBK geïnspireerde carbon Akrapoviè uitlaat, kneepads en een seatcover in kleur.
De prijs van het performance pakket is € 999,-.

Prijs en kleuren van de Ninja ZX-10R

De Kawasaki  Ninja ZX-10R KRT
Lime Green, Ebony, Metallic Graphite Gray
Prijs vanaf  
€ 20.699,- inclusief kosten rijklaar maken
De Kawasaki Ninja ZX-10R SE
MetallicCarbon Gray / Nuetron Silver / Lime Green
Prijs vanaf  
€ 25.999,- inclusief kosten rijklaar maken




 


 

Specs motor Ninja ZX-10R SE

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor

Cilinderinhoud (cm3)

998 cm³

Boring x Slag

76 x 55 mm

Compressieverhouding

13.0:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: 4 x Ø 47 mm met dubbele injectie

Ontsteking

Digitaal

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
Brandstofcapaciteit
17 liter
Rijklaar gewicht
208 kg

Frame & Afmetingen

Type frame

Dubbele ligger frame, gegoten aluminium

Spoor

107 mm

Veerweg voor

120 mm

Veerweg achter

114 mm

Band, voor

120/70ZR17M/C (58W)

Band, achter

190/55ZR17M/C (75W)

Stuurhoek links / rechts

27° / 27°

L x B x H

2.085 x 740 x 1.145 mm

Wielbasis

1.440 mm

Grondspeling

145 mm

Zithoogte

835 mm

 

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen

147,1 kW {200 PK} / 13.000 tpm

Maximum koppel

113,5 Nm {11,6 kgf•m} / 11.500 tpm

Brandstofverbruik

5,9 l/100 km

CO2 uitstoot

162 g/km

Maximum vermogen met RAM air

154,4 kW {210 PK} / 13.000 tpm

Transmissie

6 versnellingen, cassette

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Primaire overbrengingsverhouding
1.681 (79/47)
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend



Remmen en vering

Remmen, voor

Dubbele semizwevende 330mm Brembo schijven. Dubbele radiaal gemonteerde vierzuiger remklauw

Remmen, achter

Enkele 220mm-schijf. Enkelzuiger remklauw

Vering, voor

43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, KECS Elektronische verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren

Vering, achter
Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir,verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer