Kawasaki Z900 RS

Een nieuw opwindend hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS. De Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1. De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst!

KAWASAKI Z900RS 50th Anniversary
Met de introductie van de Z900RS toonde Kawasaki al zijn liefde voor details en respect voor het verleden.De RS brengt op een eervolle manier een hommage aan de legendarische Z1 gecombineerd met moderne techniek en prestaties. Met de Z900RS 50th Anniversary wordt de perfecte combinatie tussen het heden en het verleden nog verder gesterkt. De Candy Diamond Brown kleur versterkt samen met het Fireball-patroon de schoonheid van dit model. Door de lak aan te brengen in meerdere lagen ontstaat er een diepe en glanzende laklaag. Als aanvulling hierop is er het glanzend zwarte frame, gouden wielen, grabrail en is er een speciaal zadel. Om het plaatje compleet te maken is het model rondom voorzien van Z50th Anniversary en prachtige Double Overhead Camshaft (DOHC) emblemen.

KAWASAKI Z900RS SE
De Kawasaki Z900RS is al sinds zijn introductie de populairste motor in het retro segment. Dit is echter geen reden voor de Kawasaki engineers om stil te blijven zitten. In 2022 doet Kawasaki er nog een schep bovenop met de nieuwe Z900RS SE. Met onder andere Öhlins vering, Brembo remklauwen en een waanzinnige Yellow Ball kleurstelling brengt de Z900RS SE de succesvolle mix van het heden en het verleden naar een nóg hoger niveau.

Leverbaar in 2 kleuren

Prijs en kleuren van de Z900 RS

Candy Tone Blue
Prijs vanaf  € 13.799,- inclusief kosten rijklaar maken
Candy Diamond Brown
Prijs vanaf  € 14.199,- inclusief kosten rijklaar maken
Metallic Diablo Black
Prijs vanaf  € 15.499,- inclusief kosten rijklaar maken
 



Kawasaki 4 jaar fabrieksgarantie


Specificaties motor

Type motor
Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Cilinderinhoud (cm3)
948 cm³
Boring x Slag
73,4 x 56 mm
Compressieverhouding
10.8:1
Kleppensysteem
DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem
Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep
Start systeem
Elektrisch
Smering
Geforceerde smering, wet sump
Brandstofcapaciteit
17 liter
Rijklaar gewicht
215 kg

 

Remmen en vering

Remmen, voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar
Remmen, achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Vering, voor
41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning
Vering, achter
Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning

 

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen
82 kW {111 PK} / 8.500 tpm
Maximum koppel
98,5 N•m {10 kgf•m} / 6.500 tpm
Brandstofverbruik
5,3 l/100 km
CO2 uitstoot
136 g/km
Transmissie
6 versnellingen
Eindaandrijving
Gesloten ketting
Primaire overbrengingsverhouding
1.627 (83/51)
Koppeling
natte multi-plaat koppeling

 

Frame & Afmetingen

Type frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Spoor
98 mm
Veerweg voor
120 mm
Veerweg achter
140 mm
Band, voor
120/70ZR17 M/C (58W)
Band, achter
180/55ZR17 M/C (73W)
L x B x H
2.100 x 865 x 1.150 mm
Wielbasis
1.470 mm
Grondspeling
130 mm
Zithoogte
835 mm