De CRF300L komt opnieuw tot leven met een lichtgewicht chassis, slankere styling en meer vermogen uit het motorblok. Tegelijkertijd blijft het tweevoudige karakter van deze verbeterde motorfiets overeind. Dezelfde kwaliteiten die 'm zo sterk maken offroad - slanke afmetingen, vinnige gasreactie, wendbaar stuurgedrag en soepele ophanging - maken deze motorfiets ook geweldig in het stadsverkeer. De CRF300L maakt jouw dagelijkse rit van en naar het werk levendiger met een bevredigende en heerlijke allround prestatie.
Als lichte motor met een serieus karakter zal de nieuwe CRF300 RALLY zelfs de meest avontuurlijke dual-sportsrijder kunnen bekoren. De styling komt rechtstreeks van de HRC CRF450 Rally competitiemotor. Dankzij een grote benzinetank, een windscherm en een winddeflecterende voorkuip biedt deze versie meer comfort voor lange afstanden. De CRF300 RALLY weegt minder en het motorblok geeft meer vermogen af. Het is de perfecte reispartner - in de stad of rondom de hele wereld.
We trimden vier kilogram gewicht weg uit het chassis van de CRF300 en konden de capaciteit van de benzinetank met 2,7 liter uitbreiden voor meer bereik tussen twee tankbeurten. Voor meer comfort tijdens die lange dagen in het zadel staat het stuur nu hoger gepositioneerd. De zithoogte verlaagt 5 mm en de voetsteunen zijn met rubber afgewerkt. De vloeistofgekoelde DOHC-eencilinder met vier kleppen is EURO-5 compatibel en uitgerust met een assist/slipper-koppeling. Het piekvermogen stijgt tot 20,1 kW en het piekkoppel bedraagt 26,6 Nm, voor een krachtige reactie over het hele toerengebied. De grondspeling is iets ruimer - altijd fijn als je offroad gaat rijden - en op het dashboard vind je een versnellingsindicator terug.