De compacte crossover, de CB500X zorgt voor een comfortabele, rechtop rijpositie (de zadelhoogte is slechts 830 mm), perfect voor lange dagen in het zadel of voor de dagelijkse rit naar het werk. Met de benzinetank van 17,5 liter komje ver, dankzij het kuipwerk en het scherm zit je uit de wind en het brede stuur zorgt voor optimale controle aan lage snelheid, perfect om door het drukke verkeer te laveren. De CB500X is daarom de perfecte reispartner.
Of je nu op gladde of ruwe ondergrond rijdt, de nieuwe Showa 41 mm Separate Function Fork-Big Piston (SFF-BP) upside-down voorvork scheidt ingaande van uitgaande demping en zorgt zo voor uitstekende ophangingsreactie en -beheersing. Het veerkarakter en de demping van de Showa-achterschokbreker werden geoptimaliseerd. De nieuwe lichtgewicht wielen en swingarm - en de meer voorwaarts gerichte gewichtsbalans - verzekeren een vlot stuurkarakter en stabiliteit. Eveneens zorgen de nieuwe, dubbele remschijven van 296 mm diameter in combinatie met de tweezuigerklauwen voor meer remkracht zonder extra inertie.
Je staat verstelt waartoe deze A2-compatibele tweecilinder in staat is. Natuurlijk bedraagt het piekvermogen 35 kW, maar het piekkoppel van 43 Nm - reeds geleverd bij 6.500 toeren - verzekert krachtige prestaties in het lage en het middengebied. Net wat je nodig hebt om vlot in te halen, zelfs met een passagier of afgeladen met baggage. Voor nauwkeurige controle over de transmissie met zes versnellingen vergemakkelijkt de assist/slipper-koppeling het opschakelen en voorkomt dat het achterwiel blokkeert bij hard remmen en terugschakelen.