Nieuws

HONDA VISION 110 2023 - uitbreiding met 2 nieuwe kleuren

De Vision 110 verscheen voor het eerst in Europa in 2012 en gold meteen als een betrouwbare en leuke mobiliteitsoplossing voor een bijzonder lage prijs. Honda ontwikkelde de machine voor gebruik elke dag en voor een heel uiteenlopend rijderspubliek. Kwaliteiten als duurzaamheid, betrouwbaarheid, veiligheid en praktische handigheid stonden dan ook centraal. Dankzij het eenvoudige, betrouwbare en uiterst efficiënte luchtgekoelde enhanced Smart Power (eSP)-motorblok, het stabiele chassis, Honda’s veilige Combined Braking System (CBS) en uitgebreide opslagcapaciteit bewijst de Vision 110 opnieuw dat het een slimme keuze is voor wie op zoek is naar een instapscooter. Deze scooter bouwt voort op een trots en groots erfgoed. De allereerste scooter van Honda, de Juno K, verscheen in 1954 en was uitgerust met de modernste materialen en technologie uit zijn tijd. Vier jaar later volgde de revolutionaire viertakt Super Cub. Met meer dan 100 miljoen geproduceerde exemplaren wereldwijd groeide de Super Cub uit tot de bestverkochte motorfiets in de geschiedenis – en dat tot op de dag van vandaag.

Voor MY21 – en rekening houdend met de steeds hogere verwachtingen van de klanten – werd een gloednieuwe Vision 110 gelanceerd, met dezelfde basisformule als het vorige ontwerp, maar dan slimmer, lichter en nog nuttiger. Voor MY23 voegen twee nieuwe kleurkeuzes extra aantrekkingskracht, begeerlijkheid en waarde toe aan Honda’s scooter voor elke dag.

Modeloverzicht

De eigentijdse styling van de Vision 110, met het gemak van een vlakke vloer, is gewikkeld rond een lichtgewicht enhanced Smart Architecture Frame (eSAF). De luchtgekoelde motor met enhanced Smart Power eSP (6,4 kW en 9,0 Nm) levert een indrukwekkend brandstofverbruik van 1,8 l/100 km (54,5 km/l (WMTC-modus)). De Smart Key bediening van de ontsteking en het zadel is een premium feature, net als het LCD-instrumentenpaneel.

Voor MY23 is de Vision 110 verkrijgbaar in de volgende kleurstellingen:
- Pearl Jupiter Gray **NIEUW**
- Matt Suit Blue Metallic **NIEUW**
- Pearl Jasmine White
- Matt Galaxy Black Metallic

Styling & uitrusting

De Vision 110 is een eenvoudig en compromisloos vervoersmiddel, maar dat betekent niet dat het niet moet voldoen aan Honda’s vereisten voor kwaliteit en uitstraling. Het gemeenschappelijke DNA met de rest van Honda’s scootergamma is dan ook overduidelijk. Net als de iconische SH-serie heeft ook de Vision 110 een rechtop zitpositie en een handige vlakke bodem. De scooter is nu ook uitgerust met heel wat opbergruimte (17,7 liter) onder het zadel. De Smart Key is handig en premium. Met de sleutel in je zak bedien je eenvoudig de ontsteking en de zadelvergrendeling, wat kan tellen als uiterst praktische toevoeging voor het dagelijkse drukke stadsleven. Het nieuwe instrumentenpaneel beschikt over een eenvoudig af te lezen analoge snelheidsmeter met een LCD-informatiepaneel.

\Motorblok

Het luchtgekoelde 109,5 cc enhanced Smart Power (eSP) SOHC-motorblok met twee kleppen en benzine-injectie werd volledig opnieuw opgebouwd in MY21. Het resultaat is een lichtgewicht (slechts 22 kg), stevig en efficiënt blok met een piekvermogen van 8,6 pk (6,4 kW) bij 7.500 tpm en piekkoppel van 9 Nm bij 5.750 tpm. Boring x slag staat op 47 x 63,1 mm met compressieverhouding van 10:1. Met een vinnige gasrespons is het blok eenvoudig te gebruiken, zeker voor de stadsrijder. Het is ook 5% zuiniger ten opzichte van het vorige design. Je kan 260 km afleggen tussen twee tankbeurten dankzij een benzinetank van 4,9 liter en een verbruik van 1,83 l/100 km (54,5 km/l) in WMTC-mode. Over de hele architectuur van het motorblok heen is wrijving-reducerende technologie toegepast, zoals dubbelzijdige tandriemen. De elektronisch gestuurde borstelloze ACG-starter is een geïntegreerd component dat rechtstreeks aan het uiteinde van de krukas gemonteerd staat. Het dient als startmotor en als alternator en doet de motor onmiddellijk draaien, waardoor elk geluid dat voortkomt uit de tandwielen of uit de tandwieloverbrenging in de kiem gesmoord wordt. Start-/stoptechnologie zorgt ervoor dat de motor automatisch uitschakelt na drie seconden stationair draaien en wanneer de remmen ingetrokken zijn. Bij een draai aan het gashendel slaat de motor meteen weer aan. Dat gebeurt naadloos dankzij de ACG, het swing-backsysteem dat de krukas terugbrengt naar zijn positie net voor de luchtinlaat en een decompressiemechanisme dat krukasweerstand door compressie onderdrukt.

Chassis

Het geavanceerde enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) is opgetrokken uit laser gelast geperst staal. Het heeft een zorgvuldig ontworpen stijfheidsbalans en biedt een goede wegligging met verbeterde stabiliteit, rijcomfort en duurzaamheid. Zo is het frame perfect resistent tegen de dagelijkse ongemakken die de Vision 110 probleemloos trotseert. De balhoofdhoek staat op 26° met 71 mm naloop. De wielbasis is 1.280 mm. Rijklaargewicht is slechts 100 kg. Het eindresultaat is een onwaarschijnlijk wendbare en gebruiksvriendelijke scooter die een breed spectrum van rijders met verschillende ervaring en vaardigheden kan bekoren. Robuuste telescopische voorvorkpoten vangen de klappen op, samen met de enkelvoudige schokbreker achteraan. Het design van de aluminium gegoten wielen blijft ongewijzigd. Vooraan is het wiel uitgerust met een 80/90-16-band, achteraan in de maat 90/90-14. Vooraan zorgt een hydraulisch schijfremsysteem met remschijf van 220 mm diameter voor de nodige remkracht en achteraan doet een 130 mm trommelrem hetzelfde. De systemen zijn verbonden via CBS wat de remdosering te allen tijde soepel en uitgebalanceerd maakt, ook bij bruusk remmen of een noodstop.

 

Print
Author: Lenie Mulder
0 Comments

Categories: Nieuws, Honda nieuwsNumber of views: 63

Tags:

Theme picker